Bedste genbrugs-fund

Jeg elsker en ny, smuk, ren og velduftende bog. Meeeeen der er noget ved genbrugte, gamle bøger som jeg bare ikke kan få nok af. Hvis du følger mig på andre bog-relaterede accounts, kender du nok allerede denne svaghed, så jeg tænkte at jeg kunne lave et indlæg relateret til netop dette – (nogle af) mine bedste genbrugs-fund!

“The  children of Húrin” af J. R. R. Tolkien

IMG_2190IMG_2206IMG_2209

Jeg fandt denne skønhed i en lille lokal genbrugsbutik, og jeg vidste fra øjeblikket jeg så den, at den skulle være min. Denne udgave af “The children of Húrin” er udgivet af Harper Collins, har de flotteste illustrationer og er desuden i hardcover. Jeg kunne ikke sige nej, og gik hjem med en forstørret Tolkien samling og en formindsket pung – dog kun lidt, det er jo det som er det fantastiske ved genbrug. Jeg har endnu ikke læst den, og tvivler på at det vil ske lige foreløbig, men indtil den dag, tror jeg bare jeg vil nyde udseendet.

“Anne fra Grønnebakken” af L. M. Montgomery

IMG_2199

I selvsamme genbrugsbutik fandt jeg nogle måneder senere de første fem bøger i “Anne fra Grønnebakken” serien – for 2 KR. FOR HVER BOG! Dette var et røverkøb uden lige, for jeg havde allerede set og elsket tv-serien. Jeg glæder mig til at starte den første bog i denne måned – faktisk bliver det nok den næste bog jeg læser. Bøgerne er perfekte til julemåneden med al deres hygge og humor, og jeg kan ikke vente med at hoppe ind i historien.

“Maus” – volume 1 og 2 – af Art Spiegelman

IMG_2196IMG_2195

Hvis du bor tæt på Esbjerg gågade og leder efter billige bøger, så tjek helt klart ‘Bogormen’ ud. Det er en fantastisk lille bogbutik på hjørnet af Kongensgade med bogstakke som strækker sig fra gulv til loft. Fra når man træder ind ad døren bliver man revet med af stemningen, og kan bruge timer derinde på at bestemme ens køb. Da jeg var derinde købte jeg blandt andet disse to graphic novels, skrevet af Art Spiegelman. Jeg havde i forvejen hørt fantastiske anmeldelser af dem, og blev super spændt da jeg så dem for 40 kr. hver. Jeg har læst dem begge, og blev positivt overrasket. Jeg læser ikke mange graphic novels, og vidste derfor ikke hvad jeg skulle forvente, men jeg endte med at nyde dem fuldt ud.

“The return of the King” af J. R. R. Tolkien

IMG_2193IMG_2201IMG_2203

Ja, endnu en Tolkien bog. Jeg ejer allerede hele Ringenes Herre trilogien, men jeg var lige ved at dåne da jeg fik øje på denne udgave. Det er den sidste bog i trilogien, men i en speciel udgave. Jeg har aldrig set netop dette cover før, den har blandt andet et forord fra Tolkien. Jeg tænker at det er den originale amerikanske udgave eller sådan noget…. i hvert fald skatter jeg den meget højt, og elsker det gamle look med de bløde, brune sider og den slidte forside – nu mangler jeg bare de andre bøger i denne udgave og så er jeg lykkelig!


Hvad er dine bedste genbrugs-fund? Kommenter gerne nedenunder!

xoxo

 

About booksforloners

Fanatiker for litteratur, kaffe, musik og en hel del mere.
This entry was posted in Andet and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

