Den blodrøde tråd af Francine Rivers

IMG_2277

En dramatisk kærlighedshistorie om den nutidige og moderne Sierra, gift med Alex Madrid som sammen har to børn og bor i et dejligt hus ikke langt fra Sierras forældre. Sierra nyder livet som husmor, og er tilfreds med deres plads i middelklassen. Men det er Alex ikke. Han vil udrette mere, og har fået tilbudt en arbejdsplads i Los Angeles – som han uden Sierras mening har sagt ja til. De skal nu flytte væk fra alt det som Sierra finder rart og betryggende.

Mary Kathryn McMurray, Sierras afdøde tip-tip oldemor er en ung pioner med en traumatisk barndom. Hendes situation minder meget om Sierras, og de to bliver forbundet ved hjælp af Mary Kathryns gamle dagbog.

De to kvinder kæmper en lang kamp med mænd – men opdager også noget andet. Den uendelige kærlighed fra den Gud som de begge har hørt så meget om, men aldrig har overgivet sig til.


Francine Rivers er en kristen amerikansk forfatter, og hun inddrager derfor Gud i sine bøger. Efter jeg læste ‘Den kærlighed som sætter fri’ (også af Francine Rivers) vidste jeg at jeg MÅTTE læse mere af hende. Jeg må dog sige at ‘Den blodrøde tråd’ ikke helt målte sig med ‘Den kærlighed som sætter fri’. Jeg relaterede ikke til personerne eller problemstillingen ligeså meget, da det handlede meget om ægteskab, og siden jeg kun er 15, kender jeg (heldigvis) ikke til dette. Jeg følte lidt at slutningen og konklusionen var forudset, men nød dog bogen og dens dramatiske romance.

 

 

About booksforloners

Fanatiker for litteratur, kaffe, musik og en hel del mere.
This entry was posted in Anmeldelser and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Den blodrøde tråd af Francine Rivers

  1. Pingback: December og Januar boghaul – #1 | booksforloners

Leave a Reply

