Februar (mini) boghaul – #2

Nu igen har jeg nye bøger at fremvise. MEN til mit forsvar vil jeg sige at jeg for det første kun har fire bøger at haule og at jeg for det andet faktisk ikke har brug så mange penge på bøger i denne måned. Jeg byttede nemlig en bog fra sidste måneds haul til to nye, og desuden er en af bøgerne et røverkøb fra en genbrugsbutik, såeh…


 

IMG_2374IMG_2366

Mine februarsindkøb:

Sofies Verden af Jostein Gaarder – var den første bog jeg fik mig i denne måned. Jeg gik halvhjertet ind i en genbrugsbutik og så denne for kun 2 kr. (yes, you heard me), og da det er en bog min far har anbefalet, tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne købe den. Det skulle åbenbart være en slags filosofisk fiktion-agtig bog….? Den gennemgår altså filosofiens historie men med fiktionelle personer osv. Den skulle derfor være ret god til en start hvis man vil komme mere ind i filosofi.

Pride and prejudice af Jane Austen – Dette var en af de to bøger jeg byttede til. Det er i penguin’s english library edition (hvilken jeg har besluttet at “samle” på) og har et smukt illustreret cover og ryg. Historien kender vi forhåbentlig alle sammen. Jeg må modvilligt tilstå at jeg faktisk endnu ikke har læst bogen fra start til slut, men har startet på den flere gange.Det er egentlig ikke fordi den er specielt tung (af en klassiker i hvert fald), jeg tror bare jeg har gået i gang med den lidt halvhjertet. Jeg er dog kæmpe fan af historien og især det romantiske, engelske univers, så meget snart planlægger jeg at færdiggøre den.

The book thief af Markus Zusak  – Den anden af de to bøger jeg byttede til. Jeg havde hørt fantastiske ting om denne bog, og den lød klart som noget jeg ville kunne lide – og det gjorde jeg! Som i nok kan høre, har jeg allerede læst og anmeldt den (her) så du kan høre yderligere af mine tanker hvis det lyster. “The book thief” er en historisk-fiktiv bog omhandlende 2. Verdenskrig. Den kar klart anbefales hvis du kan lide bøger, historie eller dramatisk skrivestil – og hvem kan ikke det?

Harry Potter and the goblet of fire af J. K. Rowling – I min sidste haul (her) havde jeg fået fingrene i fem af Harry Potter-bøgerne i den udgave, jeg ønskede mig. Og gæt engang, en måned efter lykkedes det mig at finde endnu en af dem. Dette er fjerde bog i serien, så det vil sige, at jeg nu kun mangler den tredje for at fuldføre samlingen. De er alle i Bloomsbury’s Large Print udgaven og dermed pyntet med flotte farver og illustrationer på coveret. Jeg er tilfreds!

IMG_2368IMG_2370


Tak fordi du læste med! Har du læst nogen af disse bøger?

 

About booksforloners

Fanatiker for litteratur, kaffe, musik og en hel del mere.
This entry was posted in Hauls and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

