Sarah Engell arrangement

For lidt tid siden blev jeg inviteret med til et arrangement på Lindhardt og Ringhof’s forlag, omhandlende Sarah Engell’s kommende bog “Hjertet er 1 organ”. Sarah Engell er forfatter af i alt ni bøger, hvoraf fem af dem er ungdomsbøger. Du genkender hende måske fra hendes bog “21 måder at dø” eller “forbandede mødom” som sandsynligvis har en plads i din lokale bogbutik (du kan forresten besøge hendes hjemmeside her).

Jeg takkede selvfølgelig straks ja til muligheden, som i dag fandt sted. Vi var en gruppe på fem bloggere og instagrammere som alle mødtes til brunch, hvor Sarah Engell fortalte om den nye bog og besvarede spørgsmål. Derefter signerede hun vores udgaver af “Hjertet er 1 organ”, hvorefter vi fik tildelt en goodiebag og en masse lækre nye bøger, bl.a. hendes anden bog “du og jeg for evigt”. Jeg blev overrasket over hvor meget vi blev forkælet, og jeg nød at være i selskab med andre bognørder som jeg ellers kun kendte fra skærmen.

Mange af hendes bøger er barske, og handler om mentale og fysiske problemer som man kan gennemgå som teenager. For eksempel handler “21 måder at dø” (som jeg forresten er i gang med at læse) om mobning og selvmordstanker.

Men hendes kommende bog “Hjertet er 1 organ” handler om den unge Lucca, som på trods af sin modstræbende fornuft, har en hemmelighed som kan være ødelæggende. På grund af hendes matematiske tankegang undertrykker hun sine følelser ved hjælp af tal og systemer, som hun udfylder sin hverdag med.

Men hun møder Xu, og på grund af sin forelskelse må hun finde en ny måde at holde følelserne inde. Selvskade.

IMG_2397IMG_2402

Før arrangementet havde jeg intet kendskab til Sarah Engell’s bøger, da jeg ikke havde læst noget af hende før. Heldigvis blev jeg venligst tilsendt en kopi af “21 måder at dø” som jeg snuste lidt til inden mødet. Af det jeg har læst indtil videre virker det som en stærk og velskrevet bog, og jeg glæder mig super meget til at læse “Hjertet er 1 organ”. Dog vil jeg nok vælge at læse hendes bøger med mellemrum, netop pga. deres barskhed.

Alt i alt har jeg nydt denne dag fuldt ud. Det er noget helt andet at komme ud og diskutere bøger og møde forfattere, da læsning normalt for mig bare er en hobby jeg gør alene. Så tak til Lindhardt og Ringhof – og selvfølgelig til Sarah Engell – for invitationen og for denne dejlige mulighed.

Hvis du vil have mig undskyldt så vil jeg vende tilbage til min kop kaffe og min bog.

Tak fordi du læste med 😉

 

About booksforloners

Fanatiker for litteratur, kaffe, musik og en hel del mere.
This entry was posted in Arrangementer and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

