Marts boghaul – #3

Hold da op hvor er Marts gået hurtigt! Jeg har virkelig haft en skøn påsketid med mine nærmeste – og så har jeg ovenikøbet fået indsamlet et par bøger. Her er mine martsfund:

Hobbitten af J. R. R. Tolkien – Min Tolkien-afhængighed er forevigt voksende. For et par år siden læste jeg Hobbitten, men da var jeg ret ung, og kan derfor ikke huske hele handlingsforløbet (ifølge bogen). Så jeg har længe gerne villet genlæse den, og jeg blev meget glad da jeg fandt denne gamle udgave i en – guess what – genbrugsbutik. Jeg glæder mig sådan til at genlæse eventyret i Middleearth, men tvivler at det erden sidste Tolkien-bog jeg køber…

Eventyr af H. C. Andersen – Så underligt som det nok lyder fra munden på en dansker, har jeg aldrig RIGTIG fået læst H. C. Andersen – i hvert fald ikke selvstændigt. Jeg har selvfølgelig hørt historierne før og læst nogle af dem i skolen, men jeg vil gerne kende til flere af hans eventyr. Så da jeg så denne udgave med hele 40 af hans eventyr, både de kendte såvel som mindre populære, samlede jeg den op. Jeg tænkte i hvert fald, at det ville være godt at have i baglommen.

IMG_2594.JPG

Fornuft og følelse af Jane Austen – Længe har jeg villet læse denne romantiske klassiker, så da jeg fandt ud af, at Lindhardt og Ringhof havde udkommet med en splinterny og meget smuk udgave, måtte jeg eje den. Så for at kunne deltage i lovebooks’ #fornuftogfølelse readalong på instagram, blev jeg venligst tilsendt den af forlaget – og jeg er helt vild med den! Én ting er selve historien, som jeg nu har læst og anmeldt (her), men en anden ting er selve bogen, for hvor har Lindhardt og Ringhof dog gjort et godt stykke arbejde med coveret på denne Austen-klassiker! Alt jeg kan sige er, at hvis du nyder elegante historier fra Romantikken om ægteskab, penge og drama, er den et must-read.

Winnie the Pooh af A. A. Milne – Jeg har altid holdt af Peter Plys og alle de andre fine venner fra Hundredemeterskoven, og derfor kunne jeg ikke holde mig selv fra at købe denne første bog i serien (går jeg ud fra). Den er illustreret på sødeste vis af Ernest H. Shepard og er meget kort og nem at komme igennem. Børnebøger vil altid have en plads i mit hjerte, også selvom jeg først læser dem nu, og jeg er overraskende spændt på at læse dette eventyr.

To kill a Mockingbird af Harper Lee – Overraskende nok har jeg endnu ikke læst denne klassiker. Jeg har været forfærdeligt uvidende om denne bog, så nu synes jeg det er på tide, at jeg samler den op. Jeg fandt den i denne gamle Penguin-udgave, og jeg venter spændt på en forhåbentlig stærk fortælling.

1984 af George Orwell – En bog som jeg faktisk allerede har læst, men som jeg fandt uhyre interessant og spændende. Jeg læste denne klassiske science-fiction sidste år, da jeg allerede havde læst og elsket Orwell’s “Kammerat Napoleon”. “1984” endte på min 2015 favorit-liste, så er der mere at sige? Jeg havde desværre ikke selv bogen, så jeg snuppede denne udgave fra Penguin op.


 

Det var sådan set de bøger jeg fik mig i marts. Tak fordi du læste med! 

 

 

About booksforloners

Fanatiker for litteratur, kaffe, musik og en hel del mere.
This entry was posted in Hauls and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

