Winnie the Pooh af A. A. Milne

Som i nok ved, nyder jeg at læse eller genlæse børnebøger. Det er så rart at kunne fyldes af nostalgi og varme, og jeg føler virkelig, at gamle klassikere kan få en ned på jorden igen, hvis man har fået lidt for meget af det der YA sci-fi, contemporary eller lignende. For et godt stykke tid siden blev jeg færdig med første bog i historien om Winnie the Pooh – eller som vi kalder ham her i Danmark, Peter Plys.


IMG_2597

De små historier om vennerne i Hundredemeterskoven gør mig i bemærkelsesværdigt godt humør. Det er simpelthen så hyggeligt at læse de gamle eventyr igen, og noget jeg specielt elsker, er det høje level af nuttethed.

Som barn nøjedes jeg altid med at se Peter Plys i film og tv. Men jeg vidste ikke, hvordan de var skrevet som bøger. Jeg har dog altid haft en forkærlighed for alt relateret til de små søde, men dumme dyr. Deres stupiditet gør bare historien humoristisk og endnu mere kær.


Tak fordi du læste med!

 

 

 

 

 

 

About booksforloners

Fanatiker for litteratur, kaffe, musik og en hel del mere.
This entry was posted in Anmeldelser and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

