Lille boghaul – #5

IMG_2697

Under et besøg i Esbjerg er det et must for mig, at tage et smut ind i ‘Bogormen’ – og det er sjældent, at jeg går tomhændet ud. Jeg vil derfor dele en lille stak bøger, jeg fik anskaffet mig.


Livet er godt, hvis man kan holde det ud af Seth (G. Gallant) – jeg havde længe været på udkig efter en ny graphic novel at læse, og selvom jeg intet kendskab havde til denne, valgte jeg at give den en chance. Det er en erindring om forfatteren Seth og hans interesse i tegneserier og kunst, om hans til tider udfordrende pessimisme og om hans savn og længsel til fortiden.

IMG_2690

Hogwarts library (Quidditch through the Ages, Fantastic Beasts and where to find them, The Tales of Beedle the Bard) af J. K. Rowling – selvfølgelig blev jeg nødt til at gøre brug af situationen, da jeg så dette boxed-set af Hogwarts’ skolebøger. Til dem af jer som ikke ved det, er det en samling af tre “fakta”bøger, som der er referencer til i Harry Potter serien, hvoraf den ene (Fantastic Beasts and where to find them) snart udkommer på film. Jeg har lige læst ‘The tales of Beedle the Bard’, og alt i alt er det super sjovt at læse om, hvis man er fan af HP-serien, men det er dog ikke meget nødvendigt.

Miss Peregrine’s home for peculiar children af Ransom Riggs – jeg var igen meget spændt, da jeg fik fingrene i denne – jeg har længe været usikker på, om hvorvidt jeg egentlig havde lyst til at læse bogen, men jeg var dog lidt nysgerrig, da det er Tim Burton som instruerer den kommende film. Historien handler om den unge Jacob og hans forhold til hans bedstefar, som alle egentlig betragter som en galning. På grund af en familietragedie og nogle efterladte spor, drager Jacob til den ø, som hans bedstefar så mange gange har fortalt mærkværdige historier om. Her ender han med, at møde nogle meget sælsomme børn…

IMG_2682


Det var så alt, jeg fik samlet sammen denne gang. Tak fordi du læste med 🙂

 

 

 

 

About booksforloners

Fanatiker for litteratur, kaffe, musik og en hel del mere.
This entry was posted in Hauls and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

