Seneste køb – #6

Det er efterhånden lang tid siden, jeg har delt hvilke bogkøb, jeg har gjort mig! På det seneste har jeg faktisk ikke anskaffet mig så forfærdeligt mange bøger – men nogle har jeg dog fået. Her er et par bøger, jeg har fået fat i over det seneste stykke tid:


Alkymisten af Paulo Coelho – fik jeg faktisk helt tilbage i december. Den omhandler fårehyrden Santiago som drager ud i verden for at finde en skat, men ender med at finde en helt del mere. Det er en kort, poetisk  fortælling på knap 200 sider om skæbnen, om at følge sine drømme og at lytte til sit hjerte. Jeg havde hørt en masse godt om Alkymisten, og nu hvor jeg har færdiggjort bogen, er jeg faktisk en smule skuffet. Misforstå mig ikke, den var smukt skrevet, og indeholdt masser af symbolik og indirekte tale, men jeg havde dog forventet lidt mere.

The Name of the Wind af Patrick Rothfuss – er en (lang) fantasyfortælling om manden kaldet Kvothe, kendt som en legende. Mere står der faktisk ikke på bagsiden. Jeg er begyndt på den, men indtil videre, ved jeg endnu ikke, hvad jeg synes om den. Mange taler rosende om den, og jeg var i humør til noget fantasy, så det bliver spændende at se, om den lever op til omtalen.

A thousand splendid Suns af Khaled Hosseini – hvis I har læst min anmeldelse af Hosseinis anden bog, ‘Drageløberen’ (anmeldelse her), ved I nok, at jeg bare må læse mere. Han skriver nogle dybt rørende og tragiske fortællinger om mellemøsten, denne gang omhandlende to stærke og inspirerende kvinder. Jeg glæder mig som et barn til at læse den!

Everything is illuminated af Jonathan Safran Foer – Foer er endnu en forfatter jeg gerne vil læse mere af, eftersom jeg elskede ‘Extremely loud and incredibly close’ (anmeldelse her). Denne bog virker til at have lidt af de samme elementer – en mand tager ud på en pludselig rejse for at finde dén kvinde som reddede hans bedstefar fra nazierne, og får undervejs mødt nogle mærkværdige personer. Jeg er vild med forfatterens unikke og smukke skrivestil, og jeg er spændt på, at læse mere.


Tak fordi du ville læse med! 🙂

 

About booksforloners

Fanatiker for litteratur, kaffe, musik og en hel del mere.
This entry was posted in Hauls and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

